PIERWSZA POMOC!
Jeżeli zainstalowałeś system Windows 7, 8, 8.1 lub 10 i pokazuje Ci się komunikat, że aktywacja w trakcie instalacji się nie udała, to:
- upewnij się, że komputer posiada aktywne połączenie z internetem,
- ponów próbę aktywacji przez internet przy pomocy polecenia:
powershell -Command "Start-Process $env:WINDIR\system32\wscript.exe $env:WINDIR'\system32\slmgr.vbs /ato' -Verb runAs"
Jeśli masz problem z aktywacją Office 2007, 2010 lub 2013 to użyj naszego automatycznego skryptu, który wymusi ponowną próbę aktywacji przez internet.
Jeśli nie wiesz jak uruchomić powyższe polecenie lub masz problem z pakietem Office to pobierz i uruchom plik aktywacja_online.bat lub pobierz archiwum zip zawierające ten plik o nazwie aktywacja_online.zip i uruchom plik bat znajdujący się w archiwum. Przeprowadzenie aktywacji wymaga zgody na nadanie procesowi aktywacji uprawnień administratora.
O wyniku aktywacji online zostaniesz poinformowany stosownym komunikatem na ekranie komputera /komunikat może być w języku angielskim/.
Jeśli powyższa metoda zawiedzie to proszę o skorzystanie z poniższego Widżetu GG do kontaktu z pomocą techniczną.
Przed rozpoczęciem rozmowy upewnij się, że masz dostęp do komputera na którym występuje problem i możesz na nim wykonać instrukcje otrzymane od obsługi.
Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
Na tej stronie opisujemy typowe problemy, które mogą dotknąć wszystkich klientów, którzy zakupili systemy w wersji OEM.
Ostatnio zaobserwowaliśmy zwiększoną ilość zapytań, dlaczego po poprawnej instalacji i aktywacji systemu przez internet, po kilku, a czasem kilkunastu dniach użytkowania, nagle pojawia się komunikat o konieczności ponownej aktywacji systemu, często jeszcze towarzyszy mu zmiana tła na czarne i komunikat informujący, że możemy być ofiarami piractwa.
Uprzejmie informujemy, że te problemy nie wynikają z naszej winy, lecz z ciągłego dążenia Microsoft do uszczelnienia systemu aktywacji, celem wyeliminowania nielegalnych kopii systemu, co często odbywa się kosztem legalnych użytkowników.
Wedle przeprowadzonych testów, problem prawdopodobnie występuje z powodu przekroczenia ilości aktywacji, które to potrafią na tym samym komputerze występować wielokrotnie podczas instalacji sterowników zaraz po zainstalowaniu systemu.
Rozwiązaniem pierwszym /niezalecanym/ jest najpierw zainstalowanie całego oprogramowania i sterowników, a dopiero potem aktywacja systemu. Niestety, jeśli system domaga się ponownej aktywacji, to ten sposób już nie zadziała.
Rozwiązaniem drugim /zalecanym/ jest aktywacja telefoniczna, która z obserwacji naszych i naszych Klientów skutecznie rozwiązuje problem na zawsze. Jeśli pojawi się komunikat, o treści podobnej do: "Wpisany klucz produktu Windows [wersja] jest nieprawidłowy na potrzeby aktywacji", wtedy należy wybrać opcję "Użyj automatycznego systemu telefonicznego". Na kolejnym ekranie wybieramy kraj "Polska" i uzyskujemy ekran właściwej aktywacji. Polega ona na podaniu na żądanie lektora cyfr nazwanych identyfikatorem aktywacji, a lektor w odpowiedzi poda nam cyfry które są identyfikatorem potwierdzenia.
W przypadku pytań lektora o rodzaj użytkownika, wybieramy opcję użytkownik domowy/prywatny.
W przypadku pytania o miejsce zakupu, wybieramy opcję sieci sprzedaży detalicznej.
W przypadku pytania o ilość komputerów na których zainstalowany jest system, należy koniecznie wybrać, zgodnie z licencją OEM, opcję JEDEN KOMPUTER (inna opcja przerywa aktywację automatyczną i przełącza do działu technicznego).
Wkrótce dodamy zdjęcia ilustrujące przebieg procesu aktywacji, a jednocześnie zachęcamy do samodzielnego przeprowadzenia aktywacji telefonicznej, gdyż jest ona bardzo prosta, a lektor dokładnie informuje co i w jaki sposób należy podać.
W przypadku problemów z przeprowadzeniem tego procesu prosimy o kontakt. Jeśli komputer jest typu przenośnego to można także dostarczyć go w miejsce zakupu systemu i wykonamy ten proces bezpłatnie w Państwa imieniu.
Opis aktywacji telefonicznej dla większości produktów Microsoft znajduję się również na stronie producenta -> TUTAJ <-